11 Eleasias 2015 22:58
Dodane przez: Kirara
Komentarze (6)
Narzędzia do modowania [11.08.2015]
Mamy ładne odrestaurowane Candlekeep (kto jeszcze nie widział, ten niech odwiedzi ;), to i przydałoby się dostarczyć nieco świeżych newsów. Na pierwszy ogień pójdą główne narzędzia modderskie i stan ich wersji na chwilę obecną.
Lista narzędzi do modowania - aktualny spis różnych narzędzi wraz z ich krótkimi opisami dostępny na klanowej stronie Wrót Baldura;
NAJWAŻNIEJSZE NARZĘDZIA:
Near Infinity | wersja v1.36-20150718 [18.07.2015]
* Pobierz - najnowsza wersja dostępna jest na Githubie, program ma też opcję samoaktualizowania się (Help -> Update settings...);
* Forum - temat aktywnego dewelopera programu (użytkownik Argent77) na forum SHS, tam też informuje on o zmianach;
DLTCEP | wersja 7.7j [31.08.2014]
* Pobierz - najnowsza wersja dostępna jest na Sourceforge;
* Zmiany - lista zmian w ostatnich wersjach;
* Forum - oficjalny dział twórcy programu (użytkownik Avenger) na forum G3;
WeiDU | wersja 238 [07.03.2015]
* Pobierz - najnowsza wersja dostępna jest na stronie twórcy programu;
* Zmiany - lista zmian w ostatnich wersjach;
* Forum - oficjalny dział dewelopera programu (użytkownik Wisp) na forum PPG, tam pojawiają się informacje o nowych wersjach;
POZOSTAŁE, NOWSZE NARZĘDZIA:
BAM Resizer | wersja 2.8 [06.07.2015]
* Pobierz - najnowsza wersja dostępna jest na SHS;
* Forum - temat twórcy programu (użytkownik Sam.) na forum SHS;
TileConv - A MOS/TIS Compressor | wersja 0.6a [08.07.2015]
* Pobierz - najnowsza wersja dostępna jest na SHS;
* Forum - temat twórcy programu (użytkownik Argent77) na forum SHS;
Tile2EE - A MOS and TIS converter | wersja 0.2 [08.07.2015]
* Pobierz - najnowsza wersja dostępna jest na SHS;
* Forum - temat twórcy programu (użytkownik Argent77) na forum SHS;
Lista narzędzi do modowania - aktualny spis różnych narzędzi wraz z ich krótkimi opisami dostępny na klanowej stronie Wrót Baldura;
NAJWAŻNIEJSZE NARZĘDZIA:
Near Infinity | wersja v1.36-20150718 [18.07.2015]
* Pobierz - najnowsza wersja dostępna jest na Githubie, program ma też opcję samoaktualizowania się (Help -> Update settings...);
* Forum - temat aktywnego dewelopera programu (użytkownik Argent77) na forum SHS, tam też informuje on o zmianach;
DLTCEP | wersja 7.7j [31.08.2014]
* Pobierz - najnowsza wersja dostępna jest na Sourceforge;
* Zmiany - lista zmian w ostatnich wersjach;
* Forum - oficjalny dział twórcy programu (użytkownik Avenger) na forum G3;
WeiDU | wersja 238 [07.03.2015]
* Pobierz - najnowsza wersja dostępna jest na stronie twórcy programu;
* Zmiany - lista zmian w ostatnich wersjach;
* Forum - oficjalny dział dewelopera programu (użytkownik Wisp) na forum PPG, tam pojawiają się informacje o nowych wersjach;
POZOSTAŁE, NOWSZE NARZĘDZIA:
BAM Resizer | wersja 2.8 [06.07.2015]
* Pobierz - najnowsza wersja dostępna jest na SHS;
* Forum - temat twórcy programu (użytkownik Sam.) na forum SHS;
TileConv - A MOS/TIS Compressor | wersja 0.6a [08.07.2015]
* Pobierz - najnowsza wersja dostępna jest na SHS;
* Forum - temat twórcy programu (użytkownik Argent77) na forum SHS;
Tile2EE - A MOS and TIS converter | wersja 0.2 [08.07.2015]
* Pobierz - najnowsza wersja dostępna jest na SHS;
* Forum - temat twórcy programu (użytkownik Argent77) na forum SHS;
Komentarze (6)
02 Eleasias 2009 10:18
Dodane przez: Torn
Komentarze (0)
[02/08/2009] Narzędzia do modowania
-> Pojawiła się wersja 1.33 beta 30 programu Near Infinity. Lista zmian:
Download
Cytat:
-ITM v1.1 has minor corrections -A great deal of the effects will now be listed properly and work properly (i.e. AC for IWD2), though note this does not count existing effects added stuff for BG2/IWD etc extras still marked as unknown. In due time, in due time. Every PST effect known at this point should be set up however. -CRE v1.2 format up to date -ARE Actor's format now up to date -Several other fixes all over |
Download
Komentarze (0)
03 Flamerule 2009 11:52
Dodane przez: Torn
Komentarze (0)
GemRB v0.5.0
Od kilku dni można pobrać wersję 0.5.0 źródeł programu GemRB.
Download
Forum
Napisane przez lista zmian:
New features: - SoA, ToB and PST are roughly playable beyond their first levels - combat: dual-wielding, APR, proficiency and style boni, dexterity bonus, initiatitive and speed factor, individual combat rounds - many IE's hardcoded projectiles and support for projectile sounds - IWD2 GUI now works after chargen too - bg2 chargen now levels to the correct level - summoned and charmed creatures can be ordered around - actor tooltips (name and injury status) - running, initial variable values and portal animations in PST - hardcoded monk bonuses Improved features: - dialog, actions and triggers - combat mechanics, animation, feedback, ranged combat - matters of time and matter - levelup, dual classing, multiclass handling - focus: scrolling while paused is now possible - animations (projectile, creature) - pathfinding - area music restarts when there's no music playing - disarm trap checks skills - various guiscripts - bugfixes Applied patches: #2802190 jbmetz (improve the rpm spec handling) #2802437 danamin (patch bomb sanitizing bg1 chargen + bg2 code share) |
Download
Forum
Komentarze (0)
03 Flamerule 2009 11:42
Dodane przez: Torn
Komentarze (0)
[03/07/2009] Narzędzia do modowania
-> Pojawiła się nowa(v211.00) wersja WeiDU.
Download - wersja dla Windows
Download - wersja dla systemu Linux
Forum
-> Dostępna jest nowa(7.1d) wersja programu DLTCEP. Zmiany obejmują poprawienie działania edytora var.var oraz ulepszenie wyszukiwarki projectile.
Download
Napisane przez lista zmian:
* In macro-world, ADD_SPELL_CFEFFECT added. * Ton of readme fixes (Taimon, vit-mg, Mike1072). * {READ,GET}_STRREF_{F,S,FS} for getting the female/sound string references. * REPLACE_ACTION_TEXT, REPLACE_TRANS_{ACTION,TRIGGER} are case insensitive. * --log-extern for logging the output of AT_* calls. Coded by Taimon. * Detailed error message if LAUNCH_*_FUNCTION specifies a not-defined return value. * MOD_IS_INSTALLED (and probably something else) is now case-insensitive. * AT_* EXACT doesn't alter the case. * README can accept any number of file names. All are tried in order, and the first one will be opened. * EXTEND_MOS respects transparency tiles for compatibility with TutuGUI. * ADD_STORE_ITEM blah AT 5 added for devSin. * Correctly evaluate variables in strings like ~50% %var%~. * EXTEND_TOP/BOTTOM ~scripts/myfile.bs~ ~myfile.baf~ now works. * Added ACTION_CLEAR_ARRAY. * OUTER_SET var += -= *= etc. added. * --dcmp-from --dcmp-to 'works' if from has less states than to. * --game-by-type for setting the game path using the game directories in the register. Doesn't work on Mac or Linux. * If there is no chitin.key in ./ (and --game and friends is not specified), try looking for a game installation in ../, ../../, etc (up to four levels of depth). * Qwinn's ADD_AREA_REGION_TRIGGER macro added. * STRING_SET_EVALUATE also accepts strings as first argument * WRITE_EVALUATED_ASCII now also allows arrays as second argument |
Download - wersja dla Windows
Download - wersja dla systemu Linux
Forum
-> Dostępna jest nowa(7.1d) wersja programu DLTCEP. Zmiany obejmują poprawienie działania edytora var.var oraz ulepszenie wyszukiwarki projectile.
Download
Komentarze (0)
14 Kythorn 2009 16:24
Dodane przez: Torn
Komentarze (0)
[14/06/2009] Narzędzia do modowania
-> Pojawiła się drobna aktualizacja(do wersji 7.1c) programu DLTCEP, dodająca możliwość sprawdzenia poprawności pliku spawn.ini(używanego przez P:T, IwD i IwD2).
Download
Download
Komentarze (0)
30 Mirtul 2009 14:22
Dodane przez: Torn
Komentarze (0)
[30/05/2009] Narzędzia do modowania
-> Parę dni temu, pojawiła się nowa(v7.1b) wersja programu DLTCEP.
Nowości:
Download
Nowości:
Cytat:
- At least one crash bugfix i got somewhere - internal script compiler now somewhat works! (I still don't recommend it for real use) - iwd2 creature levels are now editable |
Download
Komentarze (0)
30 Mirtul 2009 14:07
Dodane przez: Torn
Komentarze (4)
GemRB v0.4.0
Od kilku dni można już ściągać wersję 0.4.0 programu GemRB, będącego otwarto-źródłową re-implementacją silnika IE.
Lista zmian w nowej wersji:
Na razie dostępne są tylko źródła, można się jednak spodziewać, że za jakiś czas pojawi się również pre-kompilowana wersja dla Windows.
Lista zmian w nowej wersji:
Cytat:
- level up support in bg2 - basic party reordering - bashing of containers and doors - persistent area effects (cloudkill, stinking cloud, web, etc.) - item amount window for stack splitting (shift+click or doubleclick) - depletion of item charges - opcodes: disable spellcasting, cutscene2 (pocketplane travel), knock, clear air, polymorph, disable button - dynamic scrollbar creation (display of more than 10 kits, 24 spells) - portrait effect icons - item ability selection - character customization Improved features: - fog of war - party reformation - iwd and how guiscripts have been merged - traps - pst dialogs - regeneration, hp bonuses, healing - animations and projectiles - rewritten MVE player - ranged combat - various guiscripts - bugfixes Applied patches: #2770564 Whiteclone (pst options window bug) numerous patches from mattinm finishing the level up support a few patches from ape fixing and extending iwd #2579743 jbmetz added RPM spec files |
Na razie dostępne są tylko źródła, można się jednak spodziewać, że za jakiś czas pojawi się również pre-kompilowana wersja dla Windows.
Komentarze (4)
04 Ches 2009 18:55
Dodane przez: Torn
Komentarze (0)
GemRB v0.3.2
Od 28 lutego, można już ściągać nową wersję GemRB jako binarki dla systemu Windows. Dla przypomnienia, GemRB to otwarto-źródłowy remake silnika Infinity oparty o biblioteki SDL.
Lista zmian w nowej wersji:
Lista zmian w nowej wersji:
Cytat:
- default cancel button, bound to the escape key - tooltip animations and a shortcut (tab) - wrapper python classes that simplified the GUIScripts - trap detection, removal, triggering, xp, feedback, autopause - modal effects - proper xp award for dual- and multiclass actors - double click (used in the map window) - click-and-hold incrementing/decrementing - accumulate kill statistics - characters can move while the map is open - sound on item equip - arbitrary feat prerequisites in iwd2 - hard pause for all games (originally a ToB feature); triggered with 'h' - extended night areas (originally a bg2 feature) Improved features: - walking animation timing - formations (arbitrary sizes, rotation, cursor) - ppc support (no more crashes) - container/door/infopoint cursor and highlight handling - various guiscripts - cmake build system (now really works on *nix) - magic item exclusion - stores and bags - fixed attack loop when target dies - bugfixes |
Komentarze (0)
10 Hammer 2009 21:19
Dodane przez: Torn
Komentarze (0)
[10/01/2009] Narzędzia do modowania
-> właśnie wyszła nowa wersja WeiDU (v210.00). Lista zmian:
Cytat:
* Various fixed to {GAME,ENGINE}_IS. * LAUNCH_*_FUNCTION on an undefined function will print a clearer error message. * IS_AN_INT, VARIABLE_IS_SET don't have side effects with $() expressions. * I_C_T4 adds the fromaction to all transitions. * No "file not found" warning for FILE_MD5 |
Komentarze (0)
06 Hammer 2009 17:59
Dodane przez: Torn
Komentarze (0)
Wine 1.1.12
-> Parę dni temu WineHQ poinformował o wydaniu wersji 1.1.12, programu Wine.
Dla przypomnienia - Wine jest wrapperem WinAPI, na funkcje systemowe Linuksa(i innych systemów POSIX-owych), umożliwiającym odpalenie wielu windowsowych programów(w tym gier takich jak Baldur's Gate - stąd news) na systemach Linux.
Download:
1)Żródła
ibiblio
sourceforge
2)binarki
winehq lub z repo swojej dystrybucji.
Dla przypomnienia - Wine jest wrapperem WinAPI, na funkcje systemowe Linuksa(i innych systemów POSIX-owych), umożliwiającym odpalenie wielu windowsowych programów(w tym gier takich jak Baldur's Gate - stąd news) na systemach Linux.
Download:
1)Żródła
ibiblio
sourceforge
2)binarki
winehq lub z repo swojej dystrybucji.
Komentarze (0)
15 Nocal 2008 16:31
Dodane przez: Torn
Komentarze (0)
[15/12/2008] Dzynksy, szpeja i inne toolsy
[15/12/2008]
Pojawiła się nowa(209.00) wersja WeiDU
Pozwolę sobie zacytować listę zmian:
Pojawiła się nowa(209.00) wersja WeiDU
Pozwolę sobie zacytować listę zmian:
Cytat:
* A lot of readme fixes and tweaks. I hate Tex; thankfully Taimon doesn't. * Refactored the tp2 handler for easiness of tweaking. * Components under GROUP will always be uninstalled if their predicate fails. * Apply the IF_EVAL bug even if there is an (implicit or explicit) NO_IF_EVAL_BUG and the current action uses IF_EVAL. * Many more variable evaluations. * FUNCTIONs added. Pending documentation. * REPLACE_TRIGGER_TEXT* is case insensitive in the pattern. * D REPLACE_*_TEXT_REGEXP and tp2 EXTEND_*_REGEXP also work on override files. * GLOB is always assumed under Elkhound for C_E_R, unless you specify NOGLOB. * Can parse STATE_NORMAL in state.ids. * Spurious "Warning at src/dc.ml.203" killed unless in --debug-ocaml mode. * ADD_PROJECTILE appends to missile.ids as well. Kudos to Galactycon. * Fixes to the macros. Thanks to Taimon. * Changes under-the-hood to the MACRO/FUNCTION library to facilitate write access to multiple authors. * ADD_{PROJECTILE,MUSIC,KIT} doesn't add twice if you're a bifftard. * In BAF-type sources, you can write """"""(some,really)w!acky s*ym[]bol"""""" (five double quotes) to get it parsed as a single symbol. Useful for stuff like animate.ids in PST. WeiDU will automatically output this when decompiling BCS-type sources. * Linux WeiDU calls on OCaml 3.10.2. * Under the hood tweaks to some CRE functions. Thanks to Taimon for coding them. * Point parameters in IWD1 BCS files are preserved. * --tlk-cmp-to/from now outputs a working tp2 snippet. * --automate works correctly for all games. TBD. * {{,S}{BYTE,SHORT},LONG}_AT offset, for reading a value from the buffer in value-land (without requiring the READ_* bit). * --bcmp-to/from decompiles the BCS sources for optimal readability of the resulting diff. * --textcmp-to/from for textual diffs (2da, ids files). * --dcmp-to/from prints APPENDs for the states that are in the new dialogue file but not the old one. * If --*cmp-from is omitted, grab the file from the biffs and/or override; also, the patch is printed as a COPY_EXISTING rather than a COPY. * Running APPLY_BCS_PATCH or whatever will print the text and the patch for easiness of debugging. * GAME_IS BGT added. * Tweaks to the TP parser (MOD_IS_INSTALLED). * GAME_IS TOB will identify DLTC. * --game path/with/trailing/slash/ now works. |
Komentarze (0)